Η Φιλοσοφία μας

Η προσχολική ηλικία είναι, όπως λέει ο Debesse “η κατ΄ εξοχήν δημιουργική ηλικία”.

Κατά την νηπιακή ηλικία του παιδιού έκφραση και δημιουργία συμβαδίζουν και συνδέονται αρμονικά με την νοοτροπία και την συμπεριφορά του παιδιού που σε καμία άλλη φάση της ζωής του-εκτός αν γίνει καλλιτέχνης-δεν εμφανίζεται με τόση φρεσκάδα, αισθητική αυθορμητικότητα και χαρά για την ζωή. Ονειροπόλα, τα μικρά στην προσχολική ηλικία δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν, να μας μαγεύουν και να μας αιφνιδιάζουν με τις αντιθέσεις.

Το μικρό παιδί προσπαθώντας να γνωρίσει και να ενταχθεί στο περιβάλλον της Μονάδας παρουσιάζει μια μεγάλη δημιουργική αυθορμητικότητα που εξωτερικεύει μόνο με το δικό του τρόπο.

Η Μ.Π.Α.Δ. μας προσφέρει χαρακτηριστικές μαρτυρίες απ΄αυτές τις διαφορετικές μορφές κατά τις οποίες εκδηλώνονται έκφραση και δημιουργία: χειροτεχνικές εργασίες, σχέδιο, λεκτικές πραγματοποιήσεις, κατά τις οποίες το παιδί αποκτά μια ευαισθησία, εκφράζεται μουσικά και ποιητικά αλλά και με τη χειρονομία, τη μουσική και το χορό.

Η Μ.Π.Α.Δ έχει σαν στόχους την ωρίμαση της προσωπικότητας, την κατάκτηση της αυτονομίας και την ανάπτυξη των ικανοτήτων του παιδιού.

Για το παιδί της προσχολικής ηλικίας η ‘’αποκόλληση’’ απ΄την οικογένεια και η είσοδος στη μονάδα – το πρώτο σχολείο-είναι ένας σημαντικός σταθμός.

Γι΄αυτό πρέπει να είμαστε καλοπροαίρετοι και συνεργάσιμοι για να επιτύχουμε -όλοι μαζί- καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης να το προετοιμάσουμε για την ένταξη του στο σταθμό μιλώντας του ευνοϊκά γι΄αυτό.

Η παραμονή του στο χώρο του προκαλεί χαρά γιατί είναι ένας χώρος διαμορφωμένος στα μέτρα του και στις ανάγκες του. Στο καινούργιο αυτό περιβάλλον της μονάδας τα υποδέχεται η παιδαγωγός που με αγάπη και σεβασμό στο χαρακτήρα και στις ιδιαιτερότητες τους τα βοηθά να προσαρμοστούν στο χώρο και να έρθουν σε επαφή –να γνωριστούν- με συνομήλικα παιδιά. Έτσι σιγά-σιγά φτιάχνουν μια δική τους κοινότητα παρόμοια με την κοινότητα των ενηλίκων.

Μέσω μιας αγωγής αληθινά κοινωνικής, που από πολύ μικρή ηλικία το παιδί μαθαίνει να ζει με φιλία και συμπάθεια με τα πρόσωπα και τα πράγματα θα οικοδομήσει τη μικρή κοινωνία.

Η παιδαγωγός με φιλόξενη και αξιόλογη συμπεριφορά ξέρει να δημιουργήσει ένα κλίμα ζεστό, στο οποίο ο καθένας έχει τη θέση του, αφού τον σέβονται και τον ενθαρρύνουν, όπου οι σχέσεις παιδιών και ενηλίκων και παιδιών μεταξύ τους αναπτύσσονται σε μια χαρούμενη ατμόσφαιρα, με διαρκή καλή θέληση, το παιδί αποκτά προοδευτικά τις απαραίτητες συνήθειες για τη ζωή της ομάδας, την επιθυμία της καλής εργασίας και την επιθυμία για έκφραση και δημιουργία.

Με εκτίμηση
Γεωργοπούλου Χαρά

 
Close Menu